O iluzie a schimbarii.

18:33

    De-a lungul aniilor am trăit sub impresia că omul este o fiintă care se adaptează. Am crezut mereu că pământeanul din mine este mereu schimbător sau cel puțin dorește schimbarea. 
Nu mă refer la adaptare de moment, schimbare doar pentru o perioadă. Vorbesc despre schimbări radicale de caracter, gesturi și ideologii.

    De ce am fost așa naiv? De ce am crezut că omul se poate schimba? 
Pentru că eu m-am adaptat mereu timpului, vremii și situației. Poate că deja zici  ''nu zisei mai sus, schimbare de moment?''
Nu! Ca să îți dau de înțeles. În 28 de ani de cănd am suflare pe acest pămănt am căteva momente care au fost atăt de remarcabile pentru mine, încăt mi-a schimbat cu totul viața.
Unul din ele aș putea să zic că a fost cănd m-am mutat în Austria și altul cănd m-am însurat.

    De ce vorbesc despre căsnicie și despre momente de schimbare?
Pentru că atunci am aflat eu căt de diferiți suntem unul față de altul. Este interesant căte schimbări trebuie să aibă loc că să putem doi oamni conviețui cu adevărat.


    Îmi amintesc de toate acele veri calde cănd mergeam în vacanță în România și cănd aveam la dispoziție căte o săptămână, poate chiar două, ca să ne regasim cu verișorii și prietenii noștri. Atunci parcă se întămplau cele mai multe schimbări posibile, dar și pe cea mai scurtă durată.
Și astăzi încă îmi amintesc cum după două săptămâni de vacanță, vorbea mama mereu singură prin casă și parcă și acum o aud ¨...ați fost două săptămâni acolo și parcă ați venit alți oameni, dar nu-i bai că vă așez eu la loc˝. 
În perioada aceia copiam  gesturi, figuri și mofturi de copii ce eram și încercam să le aplicăm cu părinți noștri. Dar omul nu se schimbă cu adevărat dacă dorința nu este una sinceră și schimbarea una bună. Omul este o ființă a obiceiului. După trei zile și două palme peste obraz ne reveneam după vacanță, de parcă nici nu a fost. Este inutil sa pui o mască  și să te prefaci că totul este frumos.
Este doar o iluzie și cu căt mai repede ne dăm seama de aceasta, cu atăt mai repede vom face schimbarea cu adevărat.


    De ce toată discuția aceasta despre schimbare?
Pentru că cu ceva vreme în urmă cineva mi-a spus că sunt mereu nervos și îmi pierd prea ușor cumpătul. Printre altele mi-a mai zis că nu uit niciodată de greșeliile altora, dar acest subiect este pentru o altă postare.

    Ce vreau să zic este că am încercat să nu mai îmi arăt nervi și să nu mai îmi pierd cumpătul. Zic că am încercat pentru că în adâncul meu mă enervam și eram gata să explodez, dar defapt suflam greu și treceam cu vederea.
Nu m-am, schimbat cu adevărat. Am pus o mască frumoasă, o fațadă finisată și am creat o iluzie a schimbării. Nu este cel mai sănătos lucru pe care l-am putut face în acest caz. Cert este că trebuie să îți dorești cu adevărat schimbarea, nu doar să eviți crezând că dacă îți creezi o iluzie este și adevarată.

    Toată această discuție despre schimbare a început datorită unor greșeli repetate și a schimbării care nu este sinceră. Dacă dorești cu adevărat acest lucru să ști că este nevoie de foarte mult efort depus și o voință puternică. Nu este ceva care se întâmplă de astazi pe mâine.






You Might Also Like

0 Comentarii

Followers

Facebook Page