Pa pa, Tschuss - Malni

12:00

  În seara asta stăteam la PC și mă uitam pe un site care după numărul VIN unei mașini îți dădeau un raport detaliat în legătura cu mașina ta. Dacă mașina a fost avariată, dotările mașinii după înregistrarea făcută din fabrica, etc.  Toate aceste informații luate din datele de bază a fiecărei țări din europa. Ceva interesant și frumos, dacă cândva pe viitor planifici să îți cumperi o mașină nouă și nu ești sigur de starea mașini în care dorești să îți investești bănuți greu lucrați prin spania, italia, germania etc..

  Stând eu așa frumos Agnes vine la mine și cum știe ea foarte frumos, îmi arată să o ridic în brațe. O ridic și stă și ea ațintită cu ochii în ecran, dar cum nimic nu este pe interesul ei îmi prinde telefonul care se afla lângă tastatură. Și din senin o aud vorbind când chinezește când indiana, cum zice mama, dar cert este că nici eu și nici Alice nu înțelegeam ce zicea. Toată convorbirea ei a durat undeva la două minute. După cele două minute convorbirea luase sfârșit și chiar a zis în cele din urmă "Pa pa, Tschuss". Ne-am uitat cu Alice unul către celalalt și am început să radem. Am mai auzit-o noi vorbind la telefon dar niciodată așa mult sau la sfârșitul convorbiri să salute.
  Am decis să o întrebam cu cine a purtat așa o convorbire frumoasă și răspunsul ei a fost "Malni" încercând defapt să zică Mari, adică bunica ei. Ne-am mirat, cel puțin pentru ea era ceva mai obișnuit să îl sune pe "Bei". "Bei" fiind bunicul și nu pe bunica.


  Dacă cineva îmi zicea acum doi sau trei ani că un copil de nici doi anișori pune mâna pe telefon și se preface ca vorbește cu cineva, aș fi spus că este ceva "WOW". Astăzi stau și mă gândesc în ce vremuri trăim și în ce perioade al umanități ne creștem copiii. Suntem, nu în secolul luminii, dar în deceniul luminii. De ce zic acest lucru? Pentru că modul în care evoluează tehnologia, oamenii, știința, etc. sunt toate într-o viteză a luminii. 
  Eu am astăzi douăzeci și șapte de ani. Primul telefon pe care am pus eu mâna a fost la vârsta de nouă sau zeci ani, aproximativ. Dacă o întreb pe mama îmi va zice o vârstă undeva peste vârsta mea actuală. Și nici nu o mai bag în discuție pe bunica mea. Avem trei generații care fiecare a văzut lumea evoluând total diferit.  Este totuși uimitor dar în același timp și înfricoșător. Dacă în două decenii lumea a evoluat așa de mult încât un copil la vârsta de puțin peste un an jumate știe funcția unui telefon ce v-a urma oare în următorul deceniu?

You Might Also Like

0 Comentarii

Followers

Facebook Page