Care sunt consecintele dorintelor mele?

13:10

Azi dimineata mergand la lucru am realizat ceva. Vreau viata mea sa fie usoara. Sa nu lucrez greu, sa vina banii pe banda rulanta, sa ma ingras in asa fel in cat sa nu pot misca din loc, etc. Viata aceea de multi-billionar caruia nu ii pasa de nimic si nu are de sa ingrijorat de nimic. Vreau acea stralucire care sa orbeasca pe cei din jurul meu. Masina cea mai tare si casa cat de mare. Vreau sa am o viata de familie in care toata lumea sa se poata uita si sa fie gelosi pe ea. Da, chiar acest lucru mi-a trecut prin gand azi dimineata.
Cred ca va puteti da si voi seama ca sunt ironic in momentul de fata si defapt ma intreb cum ar putea un om sa se gandeasca asa. Mai sunt si genul acela de oameni care se pacalesc singuri si zic ca ei vor doar necesarul ca sa traiasca. Vreau doar atat incat copiii lor sa nu se oboseasca muncind, sau chair ei insusi sa nu oboseasca. Vor incepe si se vor insela singuri, isi vor cauta motive si explicatii atat de ridicole incat de multe ori nici ei nu ar crede acestea.
Si totusi sunt pasaje Biblice care zic asa:





  • Cine nu-şi ia crucea lui şi nu vine după Mine nu este vrednic de Mine. nu-şi ia crucea lui şi nu vine după Mine nu este vrednic de Mine. - Matei 10:38
  • Atunci, Isus a zis ucenicilor Săi: „Dacă voieşte cineva să vină după Mine, să se lepede de sine, să-şi ia crucea şi să Mă urmeze. ci, Isus a zis ucenicilor Săi: „Dacă voieşte cineva să vină după Mine, să se lepede de sine, să-şi ia crucea şi să Mă urmeze. - Matei 16:24
  • Apoi a chemat la El norodul împreună cu ucenicii Săi şi le-a zis: „Dacă voieşte cineva să vină după Mine, să se lepede de sine însuşi, să-şi ia crucea şi să Mă urmeze. a chemat la El norodul împreună cu ucenicii Săi şi le-a zis: „Dacă voieşte cineva să vină după Mine, să se lepede de sine însuşi, să-şi ia crucea şi să Mă urmeze. - Marcu 8:34
  • Isus S-a uitat ţintă la el, l-a iubit şi i-a zis: „Îţi lipseşte un lucru; du-te de vinde tot ce ai, dă la săraci, şi vei avea o comoară în cer. Apoi vino, ia-ţi crucea şi urmează-Mă.” - Marcu 10:21
  • Apoi a zis tuturor: „Dacă voieşte cineva să vină după Mine, să se lepede de sine, să-şi ia crucea în fiecare zi şi să Mă urmeze. a zis tuturor: „Dacă voieşte cineva să vină după Mine, să se lepede de sine, să-şi ia crucea în fiecare zi şi să Mă urmeze. - Luca 9:23



















 Nu ma intelegeti gresit, dau referinta aceste versete pentru ca Isus Si-a luat crucea si a mers cu ea pe Golgota. Pe noi nu ne cheama sa mergem si sa ne crucificam. Ne cheama la o incredere deplina in El. Ne zice pur si simplu ca daca El a putut sa isi duca crucea si totusi sa iasa invingator cu atat mai mult noi care nu trebuie sa ne lupta cu moartea, doar cu firea noastra.
Citesc versetele acestea si incep si ma gandesc la cum isi ducea Isus crucea. Ma intreb cat de grea i-a fost crucea, cat de lung a fost drumul la Golgota, a fost asfaltat oare drumul, avea cumva incaltaminte tari, nu il durea spatele sau umarul, cat timp i-a luat Lui sa ajunga cu ea pana la Calvar, a avut curajul sa mearga cu ea chiar daca stia ca pe ea ii v-a fi moartea, nu a incercat El sa isi i-a alta cruce mai usoara... (?) 
Niste intrebari care le putem raspunde fiecare in dreptul nostru, atunci cand incepem si ne rascolim viata. In momente de acelea cand zicem ca ne este prea greu. Momente de acelea in care pici de oboseala jos si te gandesti doar ca ai putea sa duci o viata mai buna si mai usoara. Dar nu este oare acesta drumul pe care trebuie sa mergi tu? Nu este cumva acesta Calvarul tau? Nu este aceasta crucea ta?
Atunci de ce ai vrea sa o schimbi? De ce ai vrea sa o faci mai usoara? De ce ai vrea sa traiesti intr-o iluzie? Nu te gandesti ca poate daca crucea aceea ar fi fost mai usoara, nu ar fi putut Isus sa stea sus pe ea (?). Poate ca i-ar fi fost usor sa o duca sus pe Golgota, insa din cauza marimei ei ar fi avut mai multe de suferit. Poate chiar atunci cand ostasii ii bateau cuiele in maini si picioare, crucea ceda si atunci trebuia sa inceapa de la capat cu suferinta.

Intreaba-te singur "Care sunt consecintele dorintelor mele?" si incearca sa iti raspunzi sincer. Crezi ca merita riscul acesta? 


You Might Also Like

0 Comentarii

Followers

Facebook Page